.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بازدید هیئت قزاقستانی از راه آهن شمال

پیرو توافق انجام شده و پروتکل تنظیمی بین مقامات راه آهن های ایران و قزاقستان و به منظور تبادل تجربیات و ارائه آخرین دستاورد های جوشکاری درز ریل، هیئت قزاقستانی از راه آهن شمال بازدید کرد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه آهن شمال، مهرداد رضازاده معاونت فنی و زیر بنایی راه آهن شمال با اعلام این خبر گفت: این بازدید به منظور تبادل تجربیات دو طرف و آشنایی هیئت قزاقستانی متشکل از مدیر شعبه راه آهن قزاقستان و رئیس دفتر نمایندگی راه آهن قزاقستان در ترکمنستان، ایران و منطقه قفقاز با روش های نوین جوش درز ریل در راه آهن شمال انجام شد.

وی خاطر نشان کرد: درز ريل جهت نگهداري انتهاي دو ريل متوالي در محل مناسب در تراز عمودی و افقي مورد نياز مي باشد. درز ريلها از ضعيفترين قسمتهاي يك خط محسوب ميشوند. جوش درز ریل در جلوگيري از پرش خط و عدم انحراف از مسير صحيح، ضروري ميباشد. در فرآیند جوش درز ریل اتصال درز ریل به یکدیگر با ذوب و انجماد مداوم در امتداد درز انجام میشود.

رضازاده ادامه داد: جوشکاری به روش سنتی علاوه بر داشتن مزیت، دارای معایبی از قبیل: شکستگی محل جوش و … میباشد. به همین دلیل راه آهنهای پیشرفته دنیا استفاده از روش جوشکاری از نوع قوس الکتریکی را جایگزین روش های قدیمی نموده اند، چراکه در این روش مواد زائد خارجی وجود نداشته و صرفاً با استفاده از آلیاژ بکار رفته در ریل ها، دو ریل مورد نظر به هم جوش میشوند.

رضازاده فاکتورهایی همچون: صرفه جویی در هزینهی نگهداری خط در مقایسه با خطوط جوشکاری نشده، امکان رسیدن به سرعتهای بالاتر، صرفه جویی در هزینه تعمیرات اساسی  خط بوسیله حذف تعداد زیادی از آلات اتصال فرعی، کاهش شکستگی و اضافه شدن عمر ریلها و وسائل نقلیه راه آهن ، کاهش سروصدا و حرکت روان قطار ها در مسیر و در نهایت رفاه حال مسافران و ... را از مزیت های اینکار برشمرد. لازم به ذکر است که جوشکاری درز ریل از مهم ترین شیوه های اتصال ریلها به یکدیگر می باشد که به روشهای جوشکاری ترمیت، جوشکاری الکتریک وجوشکاری شیار باریک انجام میگیرد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.061 seconds.